this is our night

Helloj!

Nu är det ju ett bra tag sen jag skrev, för jag har varken haft orken eller motiveringen till att skriva. Men jag måste ju berätta lite om den underbara Englands resan för 2 helger sen!

Camping i Hammersmith:
Först så hämtade vi upp Bella i Hökåsen kl 6 på morgonen, åkte till Skavsta där vi träffade Sandra, Frida, Emelie och Johanna. Flög till Stansted, London. Tog tåget in till centrala London, sen hoppade vi på the tube till Hammersmith. Träffade Malin, Kim, Kajsa och lite annat folk :) Gick och lämnade grejer på hotellet, gjorde oss hemmastadda på en trappa utanför the venue. Hade en helt underbar dag med fantastiska människor, camping denna gång var skit kul! Inte alls like miserable som Pop in the park! haha.

Innan giget i Hammersmith:
Dagen då giget var så informerade Malin oss om att Dougie satt på Starbucks vid Shepard's Bush, så vi 11 svenskar tog the tube dit och sprang runt och letade efter Dougie. Ingen lycka tyvärr :/ Men äsch, har redan träffat människan och det kommer nog fler gånger! Sen var det bara att börja köa igen. Vi gjorde banners, 3 stycken för att vara exakt. "Danny, show us your freckles" "Dougie, call me - 073687(year)11(month)30(day)" "David Archu-let-us". Dom ägde, sen hade vi också två feta svenska flaggor. Dock så försvann Kims och Kajsas flagga efter Hammersmith, så det var ju tur att vi hade två!

Hammersmith Apollo:
Vi var beredda på att springa in när de öppnade dörrarna. När jag sprang så insåg jag att vakterna ställde oss sist i första kön, vilket innebar att de som var bakom oss skulle få gå in före oss i den andra dörren! Förbannad blev jag så jag drog med mig tjejerna och sprang före alla i den andra kön så vi kom in tidigare än tänkt! haha, Kim sprang som en dåre och sprang såklart rakt in i en jävla järngrej och ramlade. Men hon var fan uppe snabbare än vinden så vi alla 6 fick front row framför Dougie, men vi slutade sedan mer mot Danny's håll som vanligt! Vilket var helt underbart. Ett underbart gig med ett antal massa leenden från David Archuleta eftersom att jag kunde ALLA låtarna han sjöng, massa skratt från Danny och massor av ögonkontakt med alla grabbarna.

Efteråt så såg jag att det låg ett av Danny's plectrum kvar uppe på scenen, samtidigt såg Bella att det låg ett av Dougie's plectrum på scenen också. Vi började självklart skrika på alla vakter och ljudkillar för att vi ville ha plectrumen! Jag stod och skrek som en dåre för att få Danny's och Bella för att hon ville ha Dougie's. Tillslut går en vakt och hämtar Danny's plectrum, och går mot oss. Jag sträcker ut mig så mycket som jag kan, men hon ger det till Bella. Bella blir överlycklig och behåller plectrumet. Jag blir fett förbannad på Bella för att hon väljer att behålla det plectrum jag stått och skrikit om i flera minuter. Men tillslut inser Bella att hon kanske ska ge det till mig ist, eftersom att jag ville ha det mer än henne med tanke på att Danny är min favorit. Överlycklig som jag blir då, börjar gråta och shit! haha, Jag säger också till Bella att jag ska fanimej fixa något från Dougie till henne i Southend!

Camping i Southend:
Utanför väntar vi på Malin och Lisa för att säga hejdå och sånt :( Gick helt okej, ser fram emot Sherwood nu bara!
Sen sprang vi som dårar upp till hotellet och packade alla grejer fort som fan och tog the tube till tågstationen för att ta tåget till Southend. 45 min senare är vi framme i Southend och börjar gå mot the venue. När vi kommer fram så är det lite folk där som redan sover, vi tar plats på marken och lägger oss och sover. Vaknar väl vid typ 8 nästa dag tror jag, hälsar på alla kompisar jag inte insåg var där när jag kom dit. Trevligt!

Innan giget i Southend:
Vid 12 gick vi och checkade in på hotellet som låg typ 100 meter därifrån, skit skönt! Duschade och sånt också, eftersom jag var täckt av cola som Danny hade sprutat rakt i min ansikte i Hammersmith! Asshole. I alla fall, sen väntade vi längeee. Gick runt och kollade när grabbarna anlände till the venue, alla var crazy. Ganska drygt med alla tjejer som skriker, jag menar ta det lugnt liksom! haha. Sen gick jag och Bella och köpte lite merch innan vi linade upp oss och så, sen väntade vi på insläppet!

Southend Cliffs Pavillion:
Vi fick front row igen, framför Dougie .. igen! haha. Det här giget var HELT underbart. Först bråkar vi lite med en dryg jävla tjej bredvid mig som klagade på att pushing, för att hon hade astma ... Jävla idiot! Sen drog giget igång och fick ännu ett antal leenden från David! Tom typ råstirrade på oss när de spelade Transylvania <3 Under All About You så bestämde jag och Kajsa att vi skulle titta på Harry och peka på Harry under hela låten! OCh det gjorde vi, lyckades gjorde vi också. För han typ log mot oss hela tiden! Det ägde, efter giget så kom han fram mitt framför oss också och tänkte ge sin drumstick till oss, men retades bara och kastade sedan upp den :| idiot! haha I alla fall, i slutet av giget så börjar Dougie snacka massa skit som vanligt. Han pratade om någon låt han brukade sjunga som var om Southend, men att han hade glömt bort den. Så han frågade publiken ifall någon visste vilken låt det var. Vi skrek som idioter, och då pekar Dougie ner på Bella och säger "You know it! No you don't know it, you're from Denmark or something. Sing us a Denmark song ..." Notera att vi fortfarande hade FETA svenska flaggor, oh dougs. Du är lite bra körd du :) Precis när han pratat klart så kastar han ut sin handduk till MIG! Jag fångar den snabbt som fan men självklart så drar tjejerna bakifrån också! Jag känner hur den börjar glida ur mina händer, så smart som jag är så biter jag tag i handduken! Haha, måste ha sett helt cp ut! Sen nu efteråt har jag sett en video på när Dougie kastar ut handduken och då ser man hur Danny står och kollar på oss som fightas om den!! FAN VA PINSAMT!!! Jag typ dör när jag tänker på det.

Sen iaf så under 5 colours så satte sig Danny mitt framför oss och vi riftade som fan med vår "danny show us your freckles" banner, då läste han den och sträckte fram sin arm åt oss för att vi skulle kunna se hans freckles!!!!! Jag typ dör, det ägde som fan! Tillslut så fick vi totalt två dougie plectrum, ett danny plectrum och en dougie handduk på två gig. Det tycker jag är ganska bra jobbat! ;) När vi kom hem till hotellet efteråt så klippte vi handduken i 4 delar så att alla vi i Fuck It Face Crew skulle få en del, snäll som jag är ;) haha! Så ja, jag sa ju att jag skulle fixa något från Dougie till Bella, och vad fick hon? Jo, det bästa man skulle kunna få. EN HANDDUK! haha.

Så ja, det var våran helg i England! HELT JÄVLA UNDERBAR, och vi ska tillbaka om 1 månad! AAAH, nu ska vi vara borta i 8 fucking dagar <3 OCH se Jonas Brothers på Wembley också och McFly i Sherwood så klart! SHIT; det kommer äga!

Nu kommer det bilder från resan!


På Skavsta med svenska boardies!


Camp Sweden!


Camping!


Mod!face


Banner making. "nu är jag jätte nervööööööös"


jag och malin


boardies <3


"nu ska vi kuta som ett cpcpcpcpcpcp!"


BARRIER! danny jones.


Camping i Southend.


Så här fint var det <3 underbart.


hotellet <3


köa hela dagen i underbart väder med underbara människor.


david <3


danny jones <3


dougie poynter <3


tom fletcher <3

nu kommer kim's bilder!

harry judd <3
















FUCKIT FACEEE!




Kajsa med vår ägande banner <3


vi med våra grejer!


Danny's plectrum <3


Dougie's handduk <3


FUCKIT FACE CREW <3 love you guys.

VIDEOS I NÄSTA INLÄGG!

/m

Kommentarer
Postat av: Cashis

OMG! AMAZING! !



I BOW TO YOU, OH HOLY ONE!





Seriöst, fan va grymt!!

2009-05-14 @ 04:50:01
URL: http://cajsacharlotta.blogg.se/
Postat av: Joakim

härliga bilder :):)

2009-05-14 @ 04:57:55
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/

Kommentar:

Jag är kungen, vem är du?:
Vill du finnas kvar här?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?:

... Säger:

Trackback
img{ border: 3px; }