Carling cup winners, 2009!

Ingen uppdatering igår, jag vet. Men jag hade faktiskt inte tid, eller jo. Tid hade jag väl, men jag orkade bara inte tänka på bloggen igår.

Men ja, i lördags kväll efter melodifestivalen så åkte jag iallafall ner på stan och mötte upp Bella och co vid sigurdsgatan. Det var väl en sådär kul kväll, men måste iallafall tacka Bella och Albin för att ni gjorde den roligare! Sen på kvällen fick jag skjuts hem av mamma, TACK!

Igår då, jag sov rätt länge. Sen var det bara upp och kolla på fotboll med pappa (West ham - Manchester City, 1 - 0!) Grattis West ham och pappa! Kul att ni vinner lite också ;) haha!
Sen klockan 4 var det dags! Carling cup final, Manchester United - Tottenham. Efter fulltid så stod det 0 - 0, efter 2 förlängnings kvartar så stod det fortfarande 0 - 0. Vilket innebar straffar, med tredje målvakten Ben Foster i mål så kan jag inte säga annat än att jag var sjukt nervös. Giggs kliver upp och slår bollen stolpe in, vilken lättnad! Sedan kliver O'hara för Tottenham fram och slår en dålig straff som Ben Foster räddar, vilken kille alltså! Tevez kliver fram till straffpunkten och slår en säker straff som sitter i högra hörnet. Tottenham gör mål, sedan är det Ronaldos tur som slår en straff som sitter säkert. 3 - 1! Bentley för Tottenham går sakta fram till straffpunkten och lägger skottet utanför vänstra stolpen, nu fortfarande 3 - 1. Då kliver unga Anderson fram och lägger in straffen enkelt, 4 - 1 och nu är vinsten vår!
Det var så otroligt jävla skönt att vinna denna final. Då har vi första titeln i fickan nu då, det kommer fler kan jag säga er!


Ben Foster räddar O'Hara's straff!


Precis efter Anderson's mål, vilken lycka!


Det här är vad livet handlar om people.
Vilken lycka, går inte att ta fel på!

Efter fotbollen så var det bara att gå ner i rummet och börja röja undan, så nu har jag blivit av med massa skit från rummet. Känns skönt, men jag hann aldrig klart igår så jag måste fortsätta idag. Vilket jag ska börja göra nu faktiskt, så avslutar här.

ciao.
/m

Kommentarer

Kommentar:

Jag är kungen, vem är du?:
Vill du finnas kvar här?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?:

... Säger:

Trackback
img{ border: 3px; }