the week

Hej!

Jag har inte skrivit på några dagar nu, så tänkte skriva ett litet inlägg nu i alla fall.
Jag vill bara börja med att tacka alla mina vänner som kom på min 18 års fest förra lördagen :) har inte riktigt hunnit tacka er för en skit kul kväll! och tack alla för fina presenter och blommor, uppskattar det verkligen! Ska lägga in lite bilder från festen längre ner i inlägget.

Detta höstlov har jag först bara spelat sims och tagit det lugnt, sen på onsdagen blev jag hämtade av Caroline, min kollega på ICA Hacksta. Åkte till jobbet vid 20 i 7 på morgonen, så var ganska sliten. Men jag har nu jobbat onsdag, torsdag och fredag. Det gick kanon faktiskt, lite pengar får man ju i alla fall och det är ju väl behövt kan man säga :) Nu när dollarn har gått upp rejält från i somras :( känns faktiskt ganska tungt nu. Vill ju att dollarn ska ligga på ca 5.80 eller något igen. Fast det kanske hade varit lite för perfekt, men men drömma kan jag alltid..

I fredags gick jag från jobbet vid lunch för att åka hem och packa inför stockholms resan med Ella. Vi åkte ju som sagt på Simple plan i stockholm. Vi tog tåget klockan 2 och var då framme vid 3, då gick vi och åt på Mcdonalds som vanligt ;) Sen tog vi tunnelbanan till Annexet. Där det inte var speciellt lång kö, så vi fick en rätt bra plats i kön iaf. Fast vi inte trodde det, så vi var rätt nöjda :) Sen var det bara att köa i 2 och en halv timme i konstant regn och kanske minusgrader! Sjukt kallt var det iaf, men jag är ju då jävligt smart som lär mig av mina misstag. Därför hade jag då med mig tre filtar som jag och Ella skulle dela på, och det var ju en hit! Verkligen skit bra. Vi hade också två paraplyn men vi gav bort mitt till några tjejer i kön som inte hade med sig något. Gud vad snälla vi är ;) haha. Vi underhöll oss i två timmar med att leka lekar. Först blev det 20 frågor/gissa kändisen.. Det var skitkul, och jag ägde som alltid ;) haha eller inte. Sen körde vi Gissa McFly låten, men hann bara köra det ett litet tag eftersom de började släppa in folk och vi kastade av oss filtarna och paraplyet. Sen när vi kom in så började vi gå mycket fortare för att komma så långt fram som möjligt. Och vi fick jäkligt bra platser faktiskt :) dock blev man ju iväg puttade rätt rejält under förbandet och så, men vi var rätt bra på att tränga oss fram också faktiskt. Så under förbandet så såg jag knappt någonting för att vi hade sjukt långa personer framför oss! Men sen under Simple plan så var det sjukt bra! För alla lugnade ner sig och det blev inge moshpit längre. Vi hade liksom space att till och med röra oss på, haha helt sjukt. Så det var verkligen skönt! Jag måste säga att Simple plan är ett av de bästa banden jag någonsin har sett live. Först är självklart McFly, men Simple plan kommer på en självklar andra plats. Denna konsert var MYCKET bättre än Rihanna till och med, och det är ganska coolt! Men serri, verkligen sjukt bra konsert. Ska definitivt se dem igen, och jag hoppas det blir snart! Sen utanför på väg till tunnelbanan så stannade jag och köpte en simple plan tour tshirt (: Men sen när vi väl är på tågstationen måste vi vänta i en timme innan tåget går, men det gick rätt fort. Men sen med 10 min kvar innan tåget skulle gå så står det inget spår vart tåget ska gå ifrån. Så vi fattade ingenting, det gjorde ingen annan heller. Men sen, med ca 3 min innan tåget skulle gå så kommer det upp ett spår. Jätte mysigt tåg, så vi satte oss längst upp på ett var sitt säte och lyssnade på iPod/sov lite. Läste och lite tidningar, till slut var vi hemma i våra sköna sängar! Tack för en sjukt kul dag Ella! Detta måste vi göra om, haha vänta. det ska vi ;) vi åker ju till England om ca 2 och en halv vecka!!!!!! Längtar såååå sjukt mycket. Vill verkligen till England nu, bästa landet by far. Älskar allting som har med England att göra, sen är det ju ett plus att vi ska se McFly två gånger och Go:Audio en gång :) + att vi ska till manchester, det är verkligen helt sjukt kul!

I går(lördag) så kollade jag först på fotboll hela dagen, en riktig målfest när Manchester United vann över Hull med 4-3. Var rätt nervös där ett tag i slutet, Hull var ett bra motstånd men ingenting kan fan rubba United just nu. Hoppas också nu på vinst mot Arsenal på lördag, dock är det på Emirates men det ska United fan klara av! Sen skulle jag och syster ta tåget till Eskilstuna för att jag skulle på min krogdebut, men kvällen började ju inte bra.... Vi kommer till tågstationen och ser att tåget är några minuter försenat, sen blir det bara mer och mer försenat.. Tillslut så säger de att det kommer bli en ersättnings buss ist, men inte fan blir det det. Efter ca en timme säger dom att dom inte vet ifall det blir tåg eller buss, så alltså var det inte ens någonting på väg. Sen stod det att det skulle dröja minst en timme till. Då ringde vi morfar och bad om skjuts och han var snäll nog och skjutsade oss till Cajsa :) Tack morfar! Sen var vi hos Cajsa i ca 20 min, sen bar det iväg mot Nybron där vi mötte upp Victoria. Men jag och Cajsa var verkligen inte på fest humör så vi spenderade mesta dels av kvällen till att köra leken "in my pants" haha. Och det var sjukt kul, kanske inte så jag hade föreställt mig min krogdebut men. Var ju bara ca 23-25 åringar där, och jag är ju bara 18 så kändes lite konstigt.. Men jag hade skitkul iaf :) Sen åkte vi hem till Cajsa och sov där! Så tack tjejer för en kul kväll :)

Idag(söndag) tog vi tåget hem vid 2, träffade kusin Tobias på stationen i E-tuna också. Sen väl hemma har jag bara kollat på tv och suttit vid datorn. Nu sitter jag och kollar på "Stor i Japan", haha det äger verkligen! Så nu ska jag fortsätta kolla på det, ska bara lägga in lite bilder här :) både från min fest och från simple plan och krogen igår! Kommer komma lite videoklipp från Simple plan senare också! Måste bara lägga in dem.


Matilda 18 år!

         


Simple plan 31/10!

              


Nybron 1/11!

 

grattis till den som orkat läsa ;)
/m


Kommentarer
Postat av: No. 7

Haha, Ella ser ut som en babushka på första bilden! Älskar min feeeeta arm på bilden på Vicky & din syster (haha, råkade skriva dyster)!



Vi åker till England om 1 1/2 dag! Wooooohooo! In your face! ;)

2008-11-03 @ 22:27:18
Postat av: No. 7 again

Älskar nya layouten btw! Skitsnygg! <3



Zac look-a-liken på mitt jobb ser ut som Zaccie boy i din header!!! Feel free to drool!

2008-11-03 @ 22:29:50

Kommentar:

Jag är kungen, vem är du?:
Vill du finnas kvar här?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?:

... Säger:

Trackback
img{ border: 3px; }