my weekend

Yes, så i helgen har det inte hänt mycket. Eller en del har det ju hänt men inte så speciella grejer.

Fredag;
Morfar ringde och väckte mig kl kvart i 9 för att säga att han skulle komma och hämta mig eftersom att jag skulle städa hemma hos honom. Det hade jag totalt glömt bort, men jag sprang upp ur sängen och satte på mig kläder. Blev hämtad av morfar klockan 9, sen städade jag hos honom till klockan halv 11. Då hade jag två timmar kvar tills jag skulle åka till skolan och morfar var inte hemma. Så jag la mig och kollade på TV och såg att Champions league finalen var på repris. Det var en glädje att se denna match än en gång, för tredje gången tror jag nu. Jag blev helt glad igen, när straffarna var över och Manchester United var vinnare! Men klockan halv 1 kom morfar hem med 500 kr till mig för att jag dammsugit och torkat hans golv, vilket är soft!
Sen skjutsade han mig till skolan, där vi kollade på film i en timme. Sen tog jag cykeln till stan där jag möttes upp av Emelie. Det blev en del shopping för vår del. För min del så blev det en rosa blommig skjorta från Cubus, den var verkligen skit snygg. Jag älskar den. Sen köpte jag två linnen ifrån H&M, plus tre par trosor där ett par var till mamma för morsdag.
På kvällen blev det myskväll med familjen, vi kollade på filmen Stardust. Den filmen äger så mycket, jag älskar den!

Lördag;
Vaknade vid 1, började städa upp i mitt rum och började tvätta. Gick runt och städade lite i resten av huset också, sen tog jag en lååång dusch. Det var sjukt skönt. Vi städade för att på kvällen skulle vi få gäster för att det var ju Eurovision songcontest [: Mamma och pappa hade åkt till Åtvidaberg på morgonen, så vi var ensamma hemma. Vi hade bjudigt över Ida och Jenny Larsson så klart, sen också Cajsa :)
Cajsa kom vid kl 5, då gick vi ner och handlade på ICA. Blev en lång inköpningslista, för att jag var på G med pennan. Men kom igen, när man har ICA kortet hemma så ska man väl passa på. Cajsa trodde dock inte att jag var seriös med min apelsiner!
När vi kom hem började jag skära upp köttet vi skulle grilla. (Japp you heard it, vi skulle grilla. Efter förra sommarens fiasko grillning hemma hos oss, trodde vi inte att det var möjligt.) Men jag och Cajsa lyckades bra med vår nya taktik. "Öppna, vänd,stäng". Köttet blev gott och Emelie fick en bit som legat på golvet :) nerå, vi vet inte vem som fick den. Haha!
Menmen, sen bar det iväg till soffan när Eurovision började. Favoriterna för min del var - Ryssland, Armenien, Spanien och Lettland. Sverige också så klart, men hm. Inte en av de bästa låtarna, jag gillade Ryssland och Armenien mer. Efter alla låtar och en snabbgenomgång, så var det dax för den årliga röstningen. Ida och Jenny hade med sig den berömda tapetrullen. Vi skrev upp vilka vi trodde skulle komma - 1:a, 2:a, 3:a, 4:a, 5:a och sist.
Jag skrev - 1:a. Ryssland, 2:a. Ukraina, 3:a. Sverige, 4:a. Albanien, 5:a. Armenien och sist: Tyskland.
Jag prickade då in vinnaren, tvåan och sista platsen. Jag fick då 5 poäng för rätt svar på ettan, 4 poäng för rätt på tvåan och 1 poäng för rätt på sista platsen, sen får man också rätt ifall man har med landet i top 5 fast den kommer på en annan plats än vad man trott. Så jag fick poäng för att Armenien kom 4 fast jag hade satt den på 5;a. Jag vann då vår tävling på 11 poäng, Ida och Jenny på en delad andra med 8 poäng, Emelie och Cajsa på en delad sista plats på 4 poäng. Jag blev otroligt glad över att jag vunnit samt att Ryssland med Dima Bilan vann hela Eurovision.
Björn Gustafsson, en stjärna i min vardag. Shit vad han ägde ut alla länder i går. Med sina knackiga engelska och sköna skämt. Ingen fattar förutom vi svenskar, och det är det som är så roligt.

Efter Eurovision drog sig Ida och Jenny hemåt, Cajsa gick och la sig medans jag och syrran kollade på NHL finalen. Detroit - Pittsburgh, första matchen. Detroit vann med 4-0! Tack, det var verkligen skönt att se. 1-0 i matcher nu, det är skönt att börja med ledning. Det är stor press på grabbarna nu, kom igen ni kan vinna i år!

Söndag;
Idag klev jag upp klockan 12. Cajsa och Emelie åkte iväg på flyguppvisning med morfar, men jag stannade hemma och kollade på reprisen av Eurovision! Haha, jag är cool jag vet..
Sen idag har jag inte gjort någonting, solade en stund i det fina och varma vädret också.

BTW; Idag såg jag också att ELLIOT MINOR kommer till Sverige i december!!!!!!!!!
Jag blev hur glad som helst, satt och grät hemma i soffan. Dom kommer till Malmö den 11 december och till Stockholm den 13 december! Jag ska självklart på båda spelningarna, och träffa dom ska vi också göra (:

Ikväll har jag pluggat. Jag har skrivit ett arbete om Nigel Barker, fotografen. Jag tror att det kan vara försent att lämna in det arbetet, men jag provade i alla fall. Sen har jag precis gjort klart träningsdagboken som var tills idag.
Skönt att ha det klart, jag har pluggat till musiken från Eurovision. I just love it!
Wellwell, snart ska jag dra mig mot sängen. Nog för att jag redan sitter i sängen, men ska sova snart (:
Vi hörs senare.
You know you love me, xoxo matilda ;)

Kommentarer
Postat av: no. 7

Okay, here it goes:

1. Jag såg dig aldrig faktiskt äta de där apelsinerna, homez...så as far as I know, så var de ett skämt ;)

2. Vi år awesome grill masters, och vår taktik är ace! Vem gillar inte grått/grönt/brunt kött liksom? (haha at L's golvbit, btw!)

3. "Emelie och Cajsa på en delad sista plats på 4 poäng"! Ehe, I prefer delad 3:de plats, puh-lease!

4. Björn Gustafsson äger. Kvällens höjdpunkt...lätt!

5. Yessssss, vår sommar kommer bli den bästa ever! 2008 också, även om jag inte kommer kunna se EM! :(

6. Love you, homie!

7. Slut på meddelande.

2008-05-26 @ 00:00:07
URL: http://www.cajsaaa.blogg.se
Postat av: Tobbe

Tyskland kom inte sist, det gjorde UK :P
Haha, i polsk tv tror de att Björn var påverkad av droger när han gick ut i direktsändning..!

2008-05-28 @ 23:14:15
URL: http://www.tobbey.blogg.se

Kommentar:

Jag är kungen, vem är du?:
Vill du finnas kvar här?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?:

... Säger:

Trackback
img{ border: 3px; }