Let's go Detroit!

Nu har jag suttit här och försökt fixa en ny header i Photoshop, men det går verkligen inge bra. Usch, nu blir jag bara trött på allt. Varför vill det inte funka?

Jag är hungrig, men jag är för slö för att gå ner tre trappsteg och ta något att äta. Jag är trött som bara den, men jag ska vara barnvakt klockan 18.00! Så sova kan jag inte heller göra. Jag kommer bli utmattad som fan, men det är smällar man får ta när man vill tjäna in lite extra pengar..

Imorgon ska jag på stan med syster. Vi måste köpa present till Pappa eftersom att han fyller år på tisdag, jag måste också köpa någonting till Arman. Jag har några små idéer, men inget bestämt än. Jag vet inte riktigt vart jag ska hitta de grejerna jag vill ha. Menmen, får se imorgon på stan ifall jag hittar någonting annars får jag köpa något annat :] Arman fyller år på lördag, grattis i förskott!!

Japp inatt var man uppe klocka 02.00 för att kolla på lite hockey. Det var nämligen fjärde matchen mellan Detroit - Dallas. Inför matchen ledde Detroit med 3-0 i matcher, och hade stor chans att ta sig till Stanley cup final redan i natt. Men vi hade otur och fick en jätte konstig och dålig domare, som dömde 3 utvisningar på raken åt Detroit. Plus att han sen dömer bort Datsyuk's mål! För att tydligen stod Holmström innanför målgården, tjena att han gjorde. Dåligt av domaren! Jag och pappa höll på att få psykbryt på den där domaren, vad höll han på med liksom? Usch, hoppas det blir en annan domare nästa möte. Menmen, Dallas vann tillslut med 3-1 på hemmaplan. Men Detroit leder ju då fortfarande med 3-1 i matcher.
Nästa match spelas på Joe Louis Arena i Detroit, så nu är det hemma plan som gäller. Förhoppningsvis så blir det sista matchen mot Dallas Stars. Matchen börjar klockan 19.30, på Canal + Sport 1 på lördag. Självklart kommer man sitta bänkade framför TV;n och kolla.
I den andra semifinalen så är det Pittsburgh - Philadelphia.. Där står det 3-0 i matcher till Pittsburgh, där Sidney Crosby och Malkin regerar! Deras fjärde match spelas i natt klockan 01.30 tror jag, inte helt säker men jag tror det.


Men innan jag avslutar så måste jag bara berätta hur min pappa lurade mig igår, han tyckte att han var jätte rolig! Idiot!

Okej, så han ringde till mig medan han var på jobbet..
P -"Kan du kolla i mitt pass vad jag har för passnummer?"
M -"Okej, men varför det?"
P -"Jag ska åka utomlands."
M -"Öh, vart då?"
P -"Jag pratade med Nicklas(Lidström, från Detroit) nyss, han sa att han hade biljetter till en eventuell Stanley cup final. Så jag ska åka dit nästa vecka."
M -"Skitkul, seriöst. Vart ska du?"
P -"Jag skojar inte, kan jag få numret nu?"
(jag blir jätte tjurig så klart, och säger numret lite snabbt.)
P -"Tack så mycket."
(jag lägger på)

Två minuter senare ringer han upp igen. Men jag lägger på direkt..
Efter det, så tänker jag på vad han sa. Och jag bryter ihop totalt, kunde knappt andas.
Blev sjukt förbannad på att han tänkte åka till Detroit utan mig.
Efter några minuter av gråt så ringer jag upp mamma som är på jobbet och gråter i telefonen och berättar vad pappa ska göra. Hon blir helt chockad och jättearg på pappa.
Sen skickar jag sms till pappa och skrev "kan du inte förstöra mitt liv på något annat sätt? jävla idiot" Och nej jag överdriver inte, jag var så jäkla arg. Men tänk er själva? Vilken pappa åker utan sitt mest sport intresserade barn till Detroit och kollar på hockey, gratis!! Haha
Menmen, då svarar han "Men lilla gumman, jag skojade ju bara."
Och han tyckte det var skitkul!!!!!!! Haha. Shit jag var så här nära på att döda honom då alltså!
Menmen, där var det slut på min historia (:

/ Matilda

Kommentarer

Kommentar:

Jag är kungen, vem är du?:
Vill du finnas kvar här?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?:

... Säger:

Trackback
img{ border: 3px; }