ångest

Hej!

Alltså jag får ångest av att tänka på vad jag ska göra nästa år när jag har tagit studenten.
Jag har så otroligt många alternativ. Jag vet inte alls vad jag vill göra, men jag har ju några ideér om vad jag vill hålla på med.

Det är ju så att min kompis Gustav nu har kommit in på en skola nere i Nice, Frankrike! Gissa om jag är avundsjuk?
Han berättade också att samma skola finns nere i Barcelona, och där kan jag plugga spanska och andra roligheter. Det var ett jätte bra alternativ för mig ända tills han sa att det behövdes ca 10 MVG och resten VG. så där var ju jag körd, med ett MVG i bakfickan och några VG.. Men jag ska kolla upp det där och se om det kanske är lättare att komma in i Barcelona än i Nice. Det tvivlar jag på, men ska ändå kolla upp det.

Mitt andra alternativ är att åka som Au pair till USA i ett år, då åker man ner till USA i typ Augusti [: och det har jag tvivlat på jätte länge, men ända sen Cajsa pratar om att hon åker över dit snart, så börjar jag få tillbaka det här att; gud vad kul det vore. USA, det är ju liksom skit coolt. Beroende på vart man vill åka [: Självklart vill jag åka till Kalifornien eller Florida men jag håller också ögonen öppna för New York eller Detroit :]]

Tredje alternativet är att åka som Au pair till Nya zeeland/Australien istället. Men då åker man inte dit förns i Januari året efter. Eftersom att skolterminen i Nya zeeland och Australien börjar i Januari. Det vore så himla coolt att få uppleva det, och det känns som att familjerna i NZ och Aus inte vill ha en städerska också, utan bara en till dotter som tar hand om barnen [[:

Fjärde alternativet! Jag har hittat en skola i Nya Zeeland som verkar jättebra och den heter Aucklands university of Technology.. Don't worry, jag ska inte plugga till att bli en Scieneman or something. Nej utan det finns både en Fotograf utbildning och en Jornalist utbildning. Och det är ju de två grejerna jag vill hålla på med när jag blir äldre. Så det är verkligen ett bra alternativ för mig. Men om jag åker till Nya Zeeland eller Aus som Au pair ett år, så blir det att jag börjar den skolan efter året som Au pair iaf [[:

Femte och sista alterativet är att jag vill plugga i England, det har alltid varit min dröm att göra det. Men jag har fått upp ögonen på så mycket mer den sista tiden, att jag inte riktigt vet om det verkligen är det jag vill göra. Men om jag tänker efter på det. Bo i England och plugga där, det låter helt magiskt! Verkligen någonting jag vill göra, men det finns också så mycket mer. Men i alla fall, jag ska försöka hitta en Fotograf och Jornalist utbildning i England. Då helst i Manchester, Liverpool, London eller Brighton [: Men vi får se vart jag hamnar och ifall jag kommer komma in någonstans med mina betyg.

Men jag har verkligen bestämt mig för att satsa mer på skolan i år. Jag behöver de där betygen för att klara mig i livet.
Och jag måste verkligen bort från det här landet, jag måste utomlands! Jag tänker verkligen inte bli den tjejen som blir fast hemma i Västerås, föder 2 ungar, skaffar villa och volvo! Aldrig i hela mitt liv. Jag har inte ens funderat på att skaffa barn på sista tiden. Isåfall vill jag leva mitt liv först, jag skiter väl totalt i att skaffa barn nu när det är jag som lever och ska skaffa ett kanon liv först. Kille då? Alltså, vem bryr sig. Jag ska leva för MIG! Inte för någon annan. Men jag har ögonen på rika killar just nu [; flyttar jag till England så kan det blir sant <3 haha! Torres är ju där och väntar på mig just nu så :) Vi får se hur det blir grabben, jag kanske vill ha Jonas brothers istället! Nejdå, nu ska jag inte gå händelserna i förväg! Vi får helt enkelt se hur mitt liv blir..

Just nu tänker jag bara ta dagen som den kommer.

puss och kram


Kommentarer

Kommentar:

Jag är kungen, vem är du?:
Vill du finnas kvar här?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?:

... Säger:

Trackback
img{ border: 3px; }