I'm stronger than this

Hej igen!


Nu sitter jag här igen och har inte haft tid till att skriva i bloggen nu över helgen..
Men ska väl börja med att berätta om min helg!

Fredags - Först så sket jag och sandra i att åka till Asköviken med klassen.. Så vi tog en tripp på stan med lunch på Vivaldi + lite shopping .. Vi träffade också Emelie, Anna och Jenny på stan som vi sedan gick med ett tag. Jag hittade två festtoppar :) det var verkligen vad jag behövde så det var bra.. Sen kom Sandras pappa och hämtade oss på stan, så fick vi skjuts till ICA Maxi där vi skulle införskaffa oss hårfärg.. Väl hemma hos Sandra så började jag med att färga hennes hår, sedan färgade hon mitt.. Båda blev nöjda, så det var bra!
Sen kom Alexandra till Sandra också, så vi fixade oss inför kvällens fest på Hässlö. Några minuter innan vi skulle gå till bussen så kom Emelie också :) Vi fyra tog oss ner på stan, för att sedan åka vidare mot Hässlö. När vi väl kom fram så var det packat med folk. Det var riktigt kul iallafall.. Träffade mycket nytt roligt folk :) Jag, Sandra och Emelie missade sista bussen hem, så vi sov över hos ett par schyssta killar :) eller ja, Sandra sov hela tiden typ.. Vi andra låg och snackade typ :) Sen tog vi bussen hem vid kl 6 på morgonen! jobbigt..

Lördags - Sov hos Sandra när vi kommit hem från Hässlö på morgonen.. Sov väl i ungefär 6 timmar, sedan var det bara upp och laga mat.. Vi gjorde stuvade makaroner och köttbullar, lite misslyckat men de gick bra ändå! Sen kom mamma och hämtade mig sen var det bara hem och kolla på fotboll samt fixa mig inför kvällen igen.. Då jag, Emelie och Anna bestämde oss för att ge oss ut till Hässlö igen.. Var väll ingen riktig fest i lördags när vi kom, men vi skulle ju träffa killarna (Daniel och Josef) som vi sov hos på fredagen :) Så det var kulkul! Sen tog vi sista bussen hem, och sov! (Vi missade iallafall inte sista bussen då)..

Söndags - Blev väckt kl 2 av syster som sa att vi skulle käka lunch med morfar på Djänkebergs resturangen.. Var väl rätt så sliten då, men det var bara att stiga upp och fixa i ordning mig. Det var riktigt god mat, även fast jag tog barnmeny så blev jag väldigt mätt. Jag orkade inte ens äta efterrätt, då märks det att jag är väldigt mätt.. Efter det åkte vi hem. Jag och syster la oss och kollade på Lilla småstjärnorna som vi lånat av morfar från när vi var små :) haha, det var riktigt kul att uppleva gamla minnen. Sen ville syster kolla på Ronja Rövardotter, som vi också kollade på ett tag. Tills jag tröttnade och gick till datorn och lirade The Sims istället! Det blev bara en slappar dag alltså, riktigt skönt!

Måndag - Idag var det bara att pallra sig upp kl halv 8 för att sedan åka till läkaren och kolla upp min fot. Så nu har jag fått tid för röntgen och tid hos en Ortoped. Hoppas att min fot ordnar sig nu bara! Sen var det bara att åka hem igen och fixa mig lite inför skolan. Eftersom att jag började halv 11 så var det ju rätt jobbigt att gå upp redan kl halv 8. Men hade bara en lektion idag, så det var okej! Nu sitter jag bara här framför datorn och ska väl snart gå och göra lunch till mig själv! Ikväll ska jag vara barnvakt igen åt tvillingarna.. Vi får väl se hur det går! Ikväll är det en tråkig TV kväll, ingenting som är speciellt kul! Förutom att det är Tottenham - Aston Villa ikväll. Men får se om jag orkar kolla på det, och om jag får Tv;n förstås..


Skriver mer ikväll om hur det gick att vara barnvakt :)
tjarrrå!


Att vara barnvakt idag gick superbra! Linn och Frida var helt underbara. Dom var glada att se mig, dom gosade med mig, dom lekte med mig! Dom grät inte en enda gång!!! Jag har lyckats! Jag fick till och med ge dom välling, sätta på dom pyjamas och borsta deras tänder utan att deras mamma och pappa var hemma :D haha! Nästa vecka ska jag till och med ge dom kvällsmat :) ska bli skitkul!

Kommentarer

Kommentar:

Jag är kungen, vem är du?:
Vill du finnas kvar här?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg?:

... Säger:

Trackback
img{ border: 3px; }